فنر لوله بازکنی و انواع آن

فنر لوله بازکنی موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. گاهی ممکن است این اتفاق را تجربه کنید که لوله‌های خانه‌ی شما دچار گرفتگی شده و آب به خوبی پایین نمی‌رود. این اتفاق بد و ناخوشایند می‌تواند انجام بقیه‌ی کارهای شما در خانه را با مشکل رو به رو می‌کند و اجازه‌ی انجام کارهای منزل را به شما نمی‌دهد. گرفتگی لوله‌ها تنها برای خانه‌ها اتفاق نمی‌افتد و ممکن است در مکان‌های دیگری با توجه به عوامل مختلفی رخ بدهد.

در چنین زمان‌هایی نیاز است تا از وسیله‌ای کمک گرفته تا بتوانیم گرفتگی که در لوله رخ داده است را برطرف کنیم و مجدداً کار د فعالیت خود را شروع کنیم. وسیله‌ای بسیار کاربردی که کمک زیادی به باز شدن و رفع شدن گرفتگی لوله می‌کند، فنر لوله بازکنی است. در ادامه بیشتر درباره‌ی این نوع فنر با شما صحبت می‌کنیم.

روش کار انواع مختلف فنر‌های لوله بازکنی

اگر برای شما سوال است که فنر لوله بازکنی چگونه می‌تواند گرفتگی لوله‌ها و چاه‌ها را برطرف کند، باید بگوییم که این فنر در قسمت ابتدایی خود یا به اصطلاح نوک فنر پیچ مخروطی دارد که این پیچ کمک می‌کند موادی که باعث گرفتگی لوله یا چاه شده‌اند در درون لوله یا چاه به حرکت دربیایند. درباره‌ی نحوه عملکرد این فنرها می‌توانید اطلاعاتی را در صفحه اینستاگرام ما به دست بیاورید.

فنر لوله باز کنی چیست؟

اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که به کمک آن بتوانید لوله‌هایی را که مسدود شده‌اند، باز کنید و یا تخلیه‌ی سیستم آب و فاضلاب را انجام بدهید، فنرهای لوله بازکنی از جمله وسایلی است که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. فنرهای لوله بازکنی یکی از انواع فنرها هستند که به صورت انعطاف پذیر ساخته می‌شوند.

این فنرها معمولا از سیم‌های فولادی درست می‌شوند و برای همین هم نسبت به خوردگی مقاوم هستند. شما می‌توانید در آپارات به خوبی با این فنر آشنا شوید و درباره‌‌ی نحوه‌ی عملکرد آن اطلاعات زیادی به دست آورید.

فنر لوله بازکنی به خاطر انعطاف پذیر بودنش خیلی راحت می‌تواند وارد لوله‌ها بشود و با برطرف کردن مانع‌هایی که در داخل لوله‌ها وجود دارد، گرفتگی لوله‌ها را از بین ببرد. شما می‌توانید برای آشنایی با نحوه تولید فنر از بقیه‌ی مقالات کبیر فنر که مرتبط با این موضوع است کمک بگیرید.

 

فنر لوله بازکنی چیست؟

 

انواع فنر لوله بازکنی

فنرهای لوله بازکنی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص و مخصوص به خود را دارند. داشتن اندازه و ضخامت‌های مختلف باعث شده تا برای باز کردن گرفتگی لوله‌های مختلف بتوانیم از انواع فنر لوله بازکنی استفاده کنیم. در ادامه درباره‌ی چند تا از انواع فنر و کاربرد آن با شما صحبت می‌کنیم.

فنر لوله بازکنی دریلی

یکی از انواع فنرها در میان انبوه فنرهای تولید شده مثل فنر پیچشی، فنر فشاری، فنر کششی، فنر فرم دار، فنر تسمه‌ای و…، فنر لوله بازکنی دریلی است. این نوع فنر در دسته‌ی یکی از ابزارهای تخصصی برای باز کردن لوله‌های مسدود شده به حساب می‌آید و می‌تواند به خوبی در تخلیه کردن آن‌ها کمک کند.

 

فنر لوله بازکنی دریلی

 

این فنر طول زیادی دارد و انعطاف پذیری خوبی دارد و می‌‌تواند به راحتی در لوله‌ها حرکت کند و به وسیله‌ی یک دریل که معمولا دریل‌های برقی هستند در آن چرخشی ایجاد می‌شود و موادی را که باعث مسدود شدن لوله شده است را جابه جا می‌کند. در فنر لوله بازکنی دریلی به خاطر اینکه از یک دریل استفاده می‌شود تا مسیر لوله باز شود، کارایی بیشتری در مقایسه با فنرهای لوله بازکنی دستی دارد.

فنر لوله بازکنی صنعتی

همانطور که از نام این نوع فنر مشخص است، فنر لوله بازکنی صنعتی بر خلاف بقیه‌ی فنرها مثل فنر صنعتی، فنر مخروطی، فنر شاخکی، فنر دوقلو و… برای باز کردن لوله‌های مسدود شده و لوله‌های دچار گرفتگی در مرکز‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مدل از فنرهای لوله بازکنی به صورتی طراحی شده‌اند که بتوانند گرفتگی‌‌ها و انسداد‌هایی را که در لوله‌هایی که قطر زیادی دارند، به وجود می‌آید را برطرف کنند. از این نوع از فنرهای لوله بازکنی در کارخانه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز تجاری مختلفی استفاده می‌شود.

فنر لوله بازکنی خانگی

اگر به دنبال یک ابزار موثر می‌گردید که بتوانید به راحتی انسداد لوله‌هایی که در خانه به وجود می‌آید را برطرف کنید، فنرهای لوله بازکنی خانگی از جمله این وسایل هستند. این نوع از فنرها برخلاف انواع دیگر فنر مثل فنر حلزونی، فنر هالوژن، فنر کوچک و فنر مارپیچ به شما کمک می‌کند تا به راحتی اگر لوله‌هایدخانه‌ی شما دچار گرفتگی شده است، بتوانید گرفتگی آن را برطرف کنید.

فنر لوله بازکنی برقی

اگر دنبال یک فنر لوله بازکنی قوی می‌گردید تا خیلی راحتی گرفتگی و انسداد لوله‌هایتان را برطرف کنید، فنرهای لوله بازکنی برقی پیشنهاد ما به‌ شما است که نسبت به فنرهای لوله بازکنی دریلی و دستی کارایی‌های بیشتری دارد. شما می‌توانید از طریق تماس با کبیر فنر اطلاعات بیشتری راجع به این نوع فنر به دست بیاورید.

 

آشنایی با فنر لوله بازکنی برقی

 

کلام آخر

در این مقاله درباره‌ی فنرهای لوله بازکنی با شما صحبت کردیم و انواع مختلفی از این فنر را هم به شما معرفی کردیم. اگر علاقه‌مند هستید که با سیم مفتول فنری آشنا بشوید، می‌توانید از متخصصان کبیر فنر کمک بگیرید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با مجموعه کبیر فنر می‌توانید قسمت درباره شرکت کبیر فنر را مطالعه کنید. از اینکه تا آخر مقاله با نگاه پر از مهرتان همراه ما بودید، از شما بسیار زیاد تشکر می‌کنیم.

keyboard_arrow_up