فنر دوقلو چیست و چه کاربردی دارد؟

فنر به عنوان یکی از قطعات پرکاربرد در صنایع مختلف شناسایی می‌شوند. این قطعات دارای کاربردهای زیادی هستند که موجب شده در انواع مختلف ساخته و به بازار روانه شوند. یکی از مهمترین انواع فنر، فنر دوقلو است که کارایی زیادی در صنایع مختلف دارد. شما می‌توانید مدل‌های فنر را در آپارات مشاهده نمایید.

تولید و ساخت این نوع فنر با استفاده از روش‌های جدید و بیشتر توسط دستگاه cnc انجام می‌شود و همین امر موجب شده تا در سطح گسترده‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. به طور کلی از انواع مختلف فنر در صنایع مختلف مانند خودروسازی، لوازم خانگی و … استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به اینستاگرام مراجعه کنید.

ما در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی فنر دوقلو در مورد کاربرد فنرهای دوقلو و نحوه ساخت آن‌ها اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فنر دوقلو چیست؟

شاید اولین سوالی که برای شما در این زمینه مطرح شود این باشد که فنر دوقلو چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فنر دوقلو یا همان فنر پیچشی یکی از انواع محصولات فنر است که کاربردهای زیادی دارد. این محصول از دو مجموعه حلقه تشکیل شده که یکی از این حلقه‌ها در سمت راست و دیگری در سمت چپ فنر قرار گرفته است و به طور تمامی عملیات‌های فنر توسط این دو مجموعه انجام می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولید و خرید عمده فنر مخروطی می‌توانید از سایت ما دیدن نمایید. عملکرد این مجموعه به این شکل است که به شکل موازی با یکدیگر مرتبط بوده و عملیات تر یک بر دیگری تاثیر دارد.

به عبارت دیگر گشتاور هر کدام از این مجموعه‌ها نیم دیگری از گشتاور کل فنر است. برای پاسخ به این سوال که فنر دوقلو چیست ابتدا باید عملکرد فنر پیچشی را بررسی کنیم. در بین انواع فنر و کاربرد آن، فنر پیچشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

این فنر از جمله فنرهای دوقلو است که به جهت ذخیره و انتقال انرژی دورانی استفاده می‌شود. در واقع کارکرد این فنر از طریق نیروهای دورانی می‌باشد. نیروی وارده از سوی مخالف فنر در زمان چرخش ذخیره شده و از این طریق انرژی مکانیکی ذخیره شده آزاد می‌گردد.

 

فنر دوقلو چیست کبیر فنر

 

کاربرد فنرهای دوقلو

مهمترین مسئله‌ای که در زمینه انواع فنر و کاربرد آن، مورد توجه قرار می‌گیرد، کاربرد فنرهای دوقلو است  به طور کلی می‌توان گفت که مهمترین موردی که در تولید و فروش عمده فنر شاخکی و از جمله فنرهای دوقلو مورد توجه قرار می‌گیرد، کاربرد آن است.

به طور کلی کاربرد فنرهای دوقلو بیشتر در صنعت خودروسازی مشاهده می‌شود. در واقع این فنرها بیشتر در ساخت قطعات خودرو مانند کلاچ، دنده، سیستم‌های تعلیق خودرو و شاسی استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه لازم است که آشنایی با دستگاه تولید فنر را مد نظر قرار دهید.

البته محصولات فنر دوقلو در سایر صنایع از جمله صنایع پزشکی، تخت و صندلی نیز کاربرد دارد. از جمله کاربردهای دیگر این محصول می‌توان به استفاده در لولای درب خانه، دستگاه موبایل، لولای درب ماشین و صفحه کلید صنعتی اشاره کرد. لازم به ذکر است که استفاده از فنر پیچشی دوقلو در ساخت قلاب جرثقیل نیز استفاده می‌شود. برای آشنایی با نحوه تولید فنر و از جمله فنر دوقلو می‌توانید با ما در تماس باشید.

 

معرفی کاربرد فنرهای دوقلو

ساخت فنر دوقلو

بعد از پاسخ به سوال فنر پیچشی چیست و انواع آن کدام است لازم است که به بررسی طرز تولید و ساخت فنر دوقلو محصول بپردازیم. امروزه برای تولید فنر دوقلو بیشتر از دستگاه cnc تولید فنر استفاده می‌شود. این دستگاه به عنوان یک دستگاه مناسب و مکانیزه برای تولید فنر در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شود.

 

 

فرایند تولید فنر دوقلو در این دستگاه به صورت گرمایشی می‌باشد. به عبارت دیگر برای تولید فنر پیچشی لازم است که گرمای مورد نیاز برای این دستگاه جهت فرم دهی فنر حفظ شود. در واقع فنر دوقلو در این دستگاه با استفاده از گرمازدایی موجود شکل الاستیک خود را حفظ کرده و سپس فشرده می‌شوند.

در طول این عملیات سیم‌های موجود در دستگاه با استفاده از حرارت فشرده شده و در نهایت به شکل فنر پیچشی درمی‌آیند. لازم به ذکر است که اگر جنس سیم فنر پیچشی از فولاد ضد زنگ باید باید مقدار گرمای موجود دستگاه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ درجه تعیین شود. در مورد سایر سیم‌های معمولی گرمای دستگاه معمولا در درجه ۵۰۰ تنظیم می‌شود. برای آشنایی بیشتر در این مورد و دیدن نمونه کار کبیر فنر می‌توانید از سایت ما دیدن نمایید.

 

چگونگی ساخت فنر دو قلو

 

مطالب مرتبط: آشنایی با انواع و کاربردهای فنر حلزونی

 

سخن آخر

امروزه استفاده از انواع فنر و از جمله فنر دوقلو در صنایع مختلف رایج شده است. این فنر کوچک یا بزرگ به دلیل کاربردهای زیادی که در صنایع مختلف و به ویژه صنعت خودروسازی دارد مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. ما در این مطلب سعی کردیم ضمن معرفی این محصول در مورد کاربرد و نحوه ساخت فنر دوقلو اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید تماس با کبیر فنر را در برنامه خود داشته باشید.

keyboard_arrow_up