واشر فلزی چیست و انواع آن کدام است؟

واشر فلزی قطعه‌ای بسیار کوچک و کاربردی می‌باشد که اغلب به اشکال مختلفی برای ساخت و ساز و نیز صنایع، ساخته و تولید می‌شود. واشر فلزی همواره کاربرد بسیار مهمی در صنایع‌های متفاوت دارد. با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در رابطه با موضوع واشرهای فلزی به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات گسترده‌تر و مفیدتر، مطالعاتی در خصوص واشر نسوز چیست، داشته باشید.

واشر فلزی چیست؟

واشر فلزی یک قطعه کوچک و تخت است که معمولا به شکل دایره‌ای یا مستطیلی می‌باشد و از جنس فلز تولید و ساخته می‌شود. از واشرهای فلزی برای استفاده در اتصالات مکانیکی و برقی استفاده می‌شود و در انواع صنایع و کاربردهای متفاوتی مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی این کالا، توزیع نیروی فشاری است که توسط سرپیچ یا پیچ ایجاد می‌شود را بر روی سطح قطعه مقابله می‌کند. با قرار دادن واشر بین سرپیچ و سطح قطعه، نیروی فشاری به طور یکنواخت و متوازن بر روی سطح مناسب قرار می‌گیرد و از تمرکز نیرو در یک نقطه خاص به شدت جلوگیری می‌کند.

این عمل باعث افزایش پایداری و قدرت اتصال در بین شی می‌شود. واشرهای فلزی می‌توانند در انواع مواد فلزی مانند فولاد، استنلس استیل، آلومینیوم و مس ساخته شوند. همچنین، می‌تواند با روکش‌های متفاوتی مانند روکش ضد زنگ یا روکش گالوانیزه شده باشند تا مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی را تا حد زیاد افزایش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه‌ی ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

معرفی انواع واشر فلزی

 

انواع واشر فلزی

در ادامه به انواع این کالا می‌پردازیم. موارد نام برده شده انواع این قطعه مهم و پرکاربرد را بیان می‌کند. انواع این محصول عبارتند از:

  1.  واشر تخت یا ساده
  2. واشر تخت ضربه‌گیر
  3. واشر فنری
  4. واشر منحنی
  5. واشر بلویل یا واشر مخروطی
  6. واشر قفل کننده یا قفلی
  7. واشر برجسته
  8. واشر سیل کننده

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطالعات بیشتری را در خصوص واشر و انواع آن و نیز روش تولید واشر در سایت‌های مختلف داشته باشید.

واشر فلزی لبه‌ دار

واشر فلزی لبه‌ دار از برند کانکت CONNECT که در دسته سیستم نصب متوسط قرار گرفته است، برای باربری تاسیسات سنگین در پروژه های ساختمانی و نیز سیستم‌های نصب متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول قابلیت استفاده در پروفیل های متوسط رده CMC از برند کانکت را شامل هستند. این قطعه مناسب جهت اتصال پیچ متری به پروفیل و همچنین نصب بست‌های لوله بر روی پروفیل است و قابلیت گیرایی موثر در واشر فلزی لبه‌ دار را دارد. ضخامت قطعه برابر با 4 میلی متر و سایز سوراخ های تعبیه شده بر روی محصول برابر با 13 میلی متر می‌باشد. شما می‌توانید محصولات واشر نسوز را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید.

 

واشر فلزی لبه‌دار

 

واشر فلزی ضخیم

واشر فلزی ضخیم تخت فلزی 8 سانتی ساخته شده که از آهن گالوانیزه به وزن 0.8 گرم تشکیل شده است. این واشر فلزی ضخیم، باعث تقسیم مناسب فشار بر روی قطعات متصل شده می‌شود تا از آسیب دیدن آنها به طور مناسب جلوگیری کند. قطر سوراخ داخلی این واشر، 8 میلی متر، قطر خارجی آن 16 میلی متر و ضخامت آن حدود 1.2 میلی متر است. شما با کمک تماس با کبیرفنر، این محصول مناسب خریداری کنید.

واشر فلزی بزرگ

واشر فلزی بزرگ، به دلیل مقاومت و حجم آن در دسته‌های متفاوتی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع واشر به علت مقاومت بالا فروش بسیاری دارد. واشر فلزی بزرگ همواره از محبوب‌ترین واشرهای فلزی در صنایع محسوب می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای مشاهده کردن محصولات واشر نسوز، به سایت‌های مربوطه، مراجعه کنند.

 

واشر فلزی بزرگ

 

واشر فلزی اورینگ‌ دار

واشر فلزی اورینگ‌دار یک نوع واشر مکانیکی است که حلقه‌ی بیرونی آن از جنس فلز آلومینیوم یا مس و حلقه داخلی از جنس اورینگ O-ring که بهترین مواد جهت آب‌بندی با سطح مقطع است که می توانند ده ها مگاپاسکال هزاران اسب بخار فشار را به طور کافی تحمل کنند.

بنابراین واشر فلزی اورینگ‌دار تا وقتی که از لحاظ مکانیکی درست نصب شده باشد به خوبی آب‌بندی را انجام می دهد. همچنین کاربرد این محصول در تمامی صنایع جهت آب‌بندی رزوه‌ها و دنده‌های اتصالات برای مثال پیچ تخلیه کارتر خودرو و … میباشد و جهت عملکرد بهتر بعد از هر بار باز و بست این کالا نیز باید تعویض گردد. پیشنهاد ما به شما برای کسب اطلاعات بیشتر مشاهده کردن انواع واشر پلاستیکی در سایت‌ها می‌باشد.

واشر فلزی پیچ و مهره

واشر فلزی پیچ و مهره در اتصالات پیچ و مهره ای کاربرد مختلفی دارد. این قطعه پرکاربرد معمولا بصورت حلقه‌ای تخت و گاهی لب پر و بسته به نوع اتصال و نیز بعضی موقع‌‌ها به صورت مربعی ساخته و تولید می‌شوند.

قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت واشر فلزی پیچ و مهره بسته به نوعی که در اتصال به کار می‌رود، متفاوت است و طبق استانداردهای متنوع و نیز از جنس‌های متفاوتی ساخته و تولید می‌شوند. لازم به ذکر است در اتصال پیچ و مهره‌ها این محصول تخت نیز باید طبق استاندارد همان نوع آبکاری را نیز داشته باشد. اهداف متفاوتی برای استفاده از کالا وجود دارد که دو هدفی اصلی‌تر و مهم‌تر به‌نظرمی‌رسند که کاربردی و مناسب باشند.

کلام آخر

واشر فلزی، همانطور که در بالا بیان نمودیم قطعه‌ای پرکاربرد در صنایع‌های متفاوت و متنوع است که امروزه کاربرد گسترده‌ای در جهان پیدا کرده است. لذا شما می‌توانید برای مطالعه‌ی بیشتر درباره شرکت کبیرفنر، این واشرها را به راحتی بشناسید.

keyboard_arrow_up