آشنایی با روش تولید واشر

در اکثر وسایلی که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم از قطعه‌ای استفاده شده که با وجود اینکه کوچک است و اندازه‌ی خیلی بزرگی ندارد اما کارایی‌های زیادی دارد. آین وسیله واشر نام دارد که شاید به ظاهر کوچکش نیاید، اما کاربرد‌های زیادی در وسیله‌های مختلف دارد. روش‌های مختلفی برای تولید این وسیله‌ی کوچک و کاربردی وجود دارد که شرکت کبیر با استفاده از جدیدترین این روش‌ها موفق شده بهترین فنر‌ها را تولید کند.
در ادامه بیشتر درباره‌ی روش تولید واشر صحبت می‌کنیم و شما می‌توانید مطلب‌های بیشتری درباره‌ی این روش‌ها که برای تولید واشر وجود دارد را در صفحه‌ی اینستاگرام ما ببینید.

آشنایی با واشر

در وسیله‌های مختلف از واشرها که قطعات کوچکی هستند، بسیار استفاده می‌شود. هدف تولید کنندگان و سازندگان واشر از تولید واشر و به کاربردن آن در وسایل مختلف این است که از نشت کردن مواد و یا مایعات جلوگیری کنند و فشار را به صورت یکنواخت و مساوی در سطح پیچ یا… پخش کرده و توزیع کند و همچنین مثل یک عایق عمل کند.

واشر‌ها هم انواع مختلفی دارند که در هر وسیله‌ای می‌توان از نوع خاصی از واشر با اندازه‌ای خاص استفاده کرد. می‌توانید در آپارات اطلاعات بیشتری درباره‌ی انواع مختلف واشرهایی که تاکنون تولید شده است، به دست بیاورید.

 

آشنایی با روش تولید واشر با دستگاه ها

 

 

روش تولید واشر چگونه است؟

این وسیله‌ی مکانیکی پرکاربرد که بیشتر برای اینکه وسایل را عایق بندی کنند و از نشت کردن آب و مایعات جلوگیری کند، مورد استفاده قرار می‌گیرد با استفاده از روش‌های مختلفی تولید می‌شود. از جمله‌ روش ساخت واشر می‌توانیم به چند تا از موردهای زیر اشاره کنیم.

  • برش دادن با دای
  • برش دادن با لیزر
  • تراشکاری کردن
  • برش دادن با آب
  • اکستروژن کردن و قالب گرفتن

در هر شرایطی هم متناسب با نیاز و نوع واشر، یکی از روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما می‌توانید از طریق تماس با کبیرفنر بیشتر با این روش‌ها آشنا بشوید.

 

چگونگی روش تولید واشر

 

 

معرفی دستگاه تولید واشر

دستگاه‌های تولید واشر ماشین‌های صنعتی هستند که با استفاده ه از روش‌های مختلفی می‌توانند واشر‌ها که قطعات مکانیکی کوچکی هستند را تولید کنند. با توجه به اینکه انواع مختلفی از واشرها تولید می‌شود و تولید برخی از انواع واشر تنها با روش‌های خاصی انجام می‌شود، دستگاه‌های مختلفی نیز برای تولید واشر وجود دارد که شما متناسب با نوع واشر می‌توانید دستگاه تولید واشر مناسبی را تهیه کنید.

برخی از دستگاه‌های تولید واشر، دستگاه‌های برش واشر هستند که با برش دادن مواد اولیه به صورت دقیق، نوع واشر مورد نظر را تولید می‌کنند و در حقیقت روش تولید واشر در این دستگاه برش زدن مواد اولیه است.  دستگاه پرس واشر هم دستگاه بعدی است که می‌تواند با روش مخصوص خودش واشرهای مختلفی مثل واشر پلاستیکی را تولید کند.
دستگاه تولید واشر CNC هم دستگاه دیگری است که با روشی خاص تولید واشر را انجام می‌دهد.

مراحل تولید واشر کدام است؟

مراحل و روش تولید واشر برای انواع مختلف واشر با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی یک سری مراحل وجود دارد که برای انواع مختلف واشر مثل واشر نسوز و… به کار می‌رود. به همین دلیل هم در ادامه مراحل و نحوه تولید واشر را برای شما بازگو می‌کنیم.

  1. مشخص کردن ابعاد و مشخصات هر نوع واشر
  2. انتخاب کردن مواد اولیه‌ی مناسب برای ساختن واشر
  3. خریدن مواد اولیه‌ی انتخاب شده برای ساخت واشر
  4. برش دادن یا شکل دادن به مواد اولیه
  5. پرداخت کردن سطح واشر تولید شده
  6. انجام عملیات حرارتی یا شیمیایی در صورت نیاز واشر به انجام این کار
  7. بازرسی کردن برای تشخصی دادن کیفیت واشر تولید شدا

روش تولید واشر فلزی

برخی از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند که واشر فلزی تولید کنند و با فروش آن به کارتانه‌های تولیدی وسایل و یا بازارهای مختلف قدمی در بهتر شدن کیفیت وسایل بردارند. البته شما باید بدانید که روش تولید واشر فنری، وروش‌های خاصی هستند که برای تولید انواع دیگری از فنرها استفاده نمی‌شود و فقط مختص به واشرهای فنری است.

این روش‌ها می‌تواند بر روی استحکام و عملکرد مناسب واشر تاثیر بگذارد. شما می‌توانید با انجام دادن تک تک مراحل بالا یکی از بهترین واشرهای فلزی را بسازید. همچنین شما می‌توانید با کمک گرفتن از مجموعه‌ی کبیر فنر به طور کاملی با روش‌های مناسب تولید واشرهای فلزی آشنا بشوید.

 

روش تولید واشر فلزی

 

 

روش ساخت واشر لاستیکی

واشر لاستیکی هم نوع دیگری از انواع واشرها است که به خاطر داشتن مواد اولیه‌ی متفاوت از واشر فلزی روش تولید واشر متفاوتی هم دارد. همچنین عملکرد این واشر نیز با واشر فلزی متفاوت است. شما با توجه به نوع واشر لاستیکی که قرار است تولید بشود، می‌توانید روش ساخت مناسب آن را به کار ببرید و یکی از بهترین انواع واشر لاستیکی را تولید کنید.

نحوه تولید واشر فنری

واشرهای فنری هم مدل دیگری از واشرها هستند که معمولا از جنس فلزی هستند و می‌توان همام مراحل و روش‌های ساخت واشر فلزی را با ایجاد کمی تغییرات برای آن‌ها اعمال کرد. اگر درباره‌ی واشر نسوز کنجکاو شده‌اید و می‌خواهید بدانید که واشر نسوز چیست، می‌تواند راجع به روش تولید واشر نسوز از متخصصان کبیر فنر سوالاتی را بپرسید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش ما این بود که شما را با روش تولید واشر آشنا کنیم و نکته‌ها و مواردی را راجع به تولید واشرها برای شما بازگو کردیم. اگر درباره شرکت کبیر فنر سوالی برای شما به وجود می‌توانید با خواندن قسمت درباره‌ی ما اطلاعاتی را راجع به آن به دست بیاورید.

keyboard_arrow_up