واشر پلاستیکی چیست و انواع آن کدام است؟

یکی از رایج‌ترین وسایل در تمامی صنایع، واشر پلاستیکی است. واشر یک حلقه نازک مسطح یا یک صفحه سوراخ دار است که در اتصالات برای اطمینان از محکم بودن، جلوگیری از نشت یا از بین بردن اصطکاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای توزیع بار در یک منطقه بزرگتر بسیار مناسب عمل می‌کند.

برای توزیع بار حلقه‌های تخت و نازک از فولاد نرم ساخته می‌شوند و نیز برای جلوگیری از شل شدن چندین نوع واشر دیگر برای استفاده وجود دارد که هر یک از آن‌ها افزایش فاصله بین سر پیچ و مهره یا بین سر پیچ و جسم بسته شده را می‌تواند جبران  کند. علاوه بر این بعضی دیگر دارای دندانه‌هایی هستند که به قطعه کار و سر پیچ وصل می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت درباره شرکت کبیرفنر، مراجعه کنید.

واشر پلاستیکی چیست؟

واشر پلاستیکی معمولا به دلایل کلیدی نسبت به واشر فلزی استاندارد، ترجیح داده می‌شود. این جنس از واشرها به دلیل داشتن اصطکاک سطحی کم، در بین عموم معرف هستند. این بدان معنا است که احتمال خراب شدن آن‌ها کمتر از همتایان فلزی خود است. تمامی انواع این محصول، خاصیت جذب بهتری را از خود نشان می‌دهند. این موضوع به آن‌ها این امکان را می‌دهد که ضربه و سر و صدا را به صورت بهتر جذب کنند. شما همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتر را در خصوص واشر، در جاهای مختلف مطالعه کنید.

 

معرفی واشر پلاستیکی

 

انواع واشر پلاستیکی

از انواع این کالا می‌توان به موارد نام برده شده در زیر اشاره کرد:

  1.  واشر معمولی
  2. واشرهای پلاستیکی ضدروغن
  3. واشرهای پلاستیکی ضدگازترش
  4. واشرهای پلاستیکی ضدسایش
  5. واشرهای پلاستیکی ضداسید
  6. واشرهای پلاستیکی سیلیکون
  7. واشرهای پلاستیکی وایتون
  8. و…

واشر پلاستیکی شفاف

به واشرهایی که برای آب‌بندی اتصالات آبیاری قطره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیز شفاف و بی‌رنگ هستند، واشر پلاستیکی شفاف گفته می‌شود. این نوع واشرها اغلب برای آب‌بندی بست ابتدایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین جنس واشر پلاستیکی شفاف از پی وی سی است. این واشرها با مقاومت بالایی طراحی می‌شوند و به فروش می‌رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما صحبتی در رابطه با واشر نسوز چیست، داشته باشید.

 

آشنایی واشر پلاستیکی شفاف

 

واشر پلاستیکی بزرگ

این نوع واشر به دلیل سایز بزرگ و حجیم بودن آن‌ها بیشتر در پروژه‌های خاص به کار می‌رود. واشر پلاستیکی بزرگ معمولا مقاومت بالایی دارد و رویه آن بسیار ضخیم است. این کار موجب به استفاده فراوان، در پروژه‌های ساختمانی و… شده‌ است. واشر پلاستیکی بزرگ به دلیل داشتن امکانات و مزایای دیگر، بسیار محبوب در بین متقاضیان است. تماس با کبیر فنر، می‌تواند شما را به راحتی در انتخابتان، راهنمایی کند.

واشر پلاستیکی آب‌بندی

برای اینکه یک واشر آب‌بندی به طور موثر عمل کند و هرگونه نشتی را از بین ببرد، باید به اندازه کافی فشرده و محکم شود تا یک مانع کامل ایجاد شود که آب بندی محکمی در خطوط ایجاد کند و از محتویات داخل به طور مناسب محافظت کند. علاوه بر این، واشر پلاستیکی آب‌بندی با جدا کردن قطعات متحرک یک سیستم از ساییدگی سطوح سخت و ایجاد اصطکاک آن، به طور جدی جلوگیری می‌کنند. واشرهای لاستیکی آب‌بندی در برابر انتشار یا ورود گاز و مایعات مقاومت بالایی دارد و بین دو سطح آب‌بندی مناسبی ایجاد می کند.

واشرها باعث پر کردن ناهمواری‌ها و اتصال دو سطح به یکدیگر می‌شوند. با توجه به اینکه یک واشر پلاستیکی فضای بین این دو سطح را به طور مناسب پر  کند، باید از ماده‌ای ساخته شود که به راحتی و سریع تغییر شکل دهد تا بتواند هرگونه ناهمواری را در خطوط پر کند. ناگفته نماند که در کبیرفنر می‌تواند محصولات واشر نسوز را مشاهده کنید.

واشر پلاستیکی تخت

واشر تخت معمولاً از جنس لاستیک و فلز می‌باشد  که به عایق کردن نقاط پیوند لوله‌ها و سطوح کمک فراوانی می‌کند. واشر پلاستیکی تخت از خانواده درزبندها و درزگیرها به محسوب می‌شود. واشر پلاستیکی یا گسکتهای پلاستیکی در لوله کشی‌ها مخازن و پروژه‌های مربوط به آب، کاربرد بسیار زیادی دارد. نوع مسطح و صاف این گسکتها از ورق لاستیکی بریده می‌شود و نیز مدل تقویت شده با رینگ‌های فلزی برای فشارهای بالا مناسب می‌باشد. در نوع تقویت شده واشر پلاستیکی می‌توان با جایگزین کردن بخش پلاستیکی از رینگ فلزی به دفعات استفاده کرد. برای اطلاع از انواع واشرهای پلاستیکی و روش تولید واشر صفحه‌ی ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

واشر پلاستیکی تخت

 

واشر پلاستیکی گرد

واشر پلاستیکی گرد یک نوع مهر و موم مکانیکی است که بسیار انعطاف‌پذیر است و مقاومت بسیار بالایی در برابر دیگر واشرهای پلاستیکی دارد و برای جلوگیری از نشت گاز یا مایعات مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. همچنین لازم است بدانید که یکی دیگر از کاربردهای این کالا گرد این است که این واشر می‌تواند به عنوان یک مانع بین دو شیء مثل فلز و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد. البته آن‌ها بیشتر به عنوان محافظ در برابر عناصر خارجی و بیگانه استفاده می‌شوند.

کلام آخر

واشر پلاستیکی همانطور که در بالا بیان کردیم، برای درزبند و جلوگیری از نشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون نیروی اصطکاکی مهره بر روی پیچ بسیار کم است با اضافه کردن پولک بین مهره و قطعه اتصال آن، می‌توان از مقدار اصطکاک کم ایجاد شده، جلوگیری کرد و آن تا حد بسیار زیاد افزایش داد. که از بازشدن مهره جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، ما را در آپارات دنبال کنید.

keyboard_arrow_up