فولاد فنر چیست و انواع آن کدام است؟

برخلاف تصور عموم فولادها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از خاص‌ترین نوع آن فولاد فنر است. همانطور که می‌دانید فنرها جزو پرکاربردترین قطعاتی هستند که ما در طول روز با آن‌ها سر و کار داریم. فولادهای فنر یکی از محبوب‌ترین ماده‌هایی هستند که برای ساخت انواع فنر مورد استفاده قرار می‌گیرند. گریدهای مختلفی از فولاد می‌‌تواند برای ساخت و تولید فنر استفاده شود اما نکته حائز اهمیت این است که هر فولادی نیز برای ساخت و تولید فنر مناسب نیست. البته بعضی فنرها مانند فنر لوله بازکنی از جنس فولادی است.

از مهمترین ویژگی‌ها که فولاد مورد استفاده برای ساخت فنر باید دارای آن باشد شامل خاصیت الاستیسیته، استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر سایر ارتجاعات می‌‌شود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که به مجموعه فولادهایی که دارای این خاصیت و ویژگی‌های نام برده هستند فولاد فنر می‌‌گوییم. در ادامه این مقاله قصد داریم به انواع فولاد فنر و کاربرد و انواع آن بپردازیم پس اگر در این باره سوالاتی دارید و یا به این موضوع علاقه مند هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. همچنین می‌ توانید برای اطلاعات بیشتر به نمونه کار کبیر فنر مراجعه کنید.

فولاد فنر

این قطعه دسته‌‌ای از فولادهای آلیاژی است که در آن از عنصرهای منگنز، وانادیوم، کروم، سیلیسیوم و مولیبدن استفاده می‌‌شود. این قطعه همانطور که از اسمش پیدا است دارای خاصیت ارتجاعی خوبی نسبت به فولادهای دیگر می‌‌باشد. این قطعه به دلیل خاصیت ارتجاعی که از خود نشان می‌‌دهند دارای مقاومت خوبی هستند و تغییر شکل دائمی نمی‌‌دهند و دوباره به حالت اولیه خود باز می‌‌گردند. شما می‌‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله انواع فنر و کاربرد آن را مشاهده کنید.

فولاد فنر چیست؟

اگر برای شما هم سوال است که فولاد فنر چیست؟ باید در پاسخ بگوییم که به گروهی از انواع فولاد با کربن بالا گفته می‌شود که به طور ویژه برای دارا بودن خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند. به این فولاد، فولاد فنری گفته می‌شود چرا که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای ساخت فنرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از فولاد می‌تواند به خوبی انرژی زا ذخیره و جذب کند و به طور مکرر خم و فشرده شود و به صورت مجدد به شکل اولیه خود برگردد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام کبیر فنر بروید.

 

فولاد فنر چیست و کاربرد آن

 

انواع فولاد فنر

این قطعه دارای انواع مختلفی است. این انواع مختلف را می‌توان بر اساس گرید یا رده آن‌ها و خواص فیزیکی، شیمیایی و محیطی تقسیم بندی کرد. انواع فولاد فنر شامل نوع کربنی، آلیاژی، استیل، کروم وانادیوم، سیلیکون منگنز، کروم سیلیکون می‌شود. شما می‌ توانید برای تهیه انواع فنر از جمله فنر فرم دار به کبیر فنر مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط: سیم مفتول فنری چیست و چه انواعی دارد؟

 

کاربرد فولاد فنر

این قطعه به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، از طیف وسیعی از صنایع استفاده می‌‌شود و کاربرد دارد. در زیر به چند مورد از مهمترین کاربرد فولاد فنر اشاره می‌‌کنیم.

  • در ساخت فنرها
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • صنعت برق
  • هوا فضا و صنایع دفاعی
  • ابزار و تجهیزات پزشکی
  • تجهیزات صنعتی
  • کالاهای مصرفی

شما عزیزان می‌توانید برای خرید و اطلاعات بیشتر در مورد فنر پیچشی به این مجموعه مراجعه کنید.

 

کاربرد فولاد فنر چیست

 

فروش فولاد فنر

این قطعه برای ساخت انواع فنرها مانند فنر صنعتی کاربرد دارد. اما به دلیل تفاوت کاربرد این فنرها کربن موجود در این قطعه با درصدهای مختلفی ترکیب می‌‌شوند. همچنین با تعیین درجه حرارت در زمان تولید و نوع شکل‌دهی در عملیات سردسازی فنرهای متفاوتی ساخته و تولید می‌شوند.

شما می‌توانید این قطعه و انواع فنر از جمله فنر فشاری را در مجموعه کبیر فنر با قیمت مناسب و به صرفه خریداری کنید‌ و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با کارشناسان با تجربه این مجموعه از طریق شماره‌های درج شده در سایت در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط: فنر خودرو و انواع و کاربردهای آن

 

قیمت تسمه فنری فولادی

تسمه‌های فولادی با توجه به کاربردهایی که دارند در صنایع‌های مختلفی و در ساخت وسایل های گوناگونی مورد استفاده می‌گیرند. همچنین بسته به نوع کاربرد این قطعه قیمت آن‌ها نیز متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل نوع، نوسانات بازار و … می‌شود. شما می‌توانید برای استعلام قیمت تسمه فنر فولادی با کبیر فنر در تماس باشید. همچنین می‌توانید این تسمه فنری را و فنر تسمه ای را با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه از کبیر فنر خریداری کنید و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی با کارشناسان کبیر فنر در تماس باشید.

 

فروش فولاد فنر و قیمت تسمه فنری فولادی

 

جمع بندی نهایی

در این مقاله به فولاد فنر و کاربرد و انواع این قطعه پرداختیم. شما می‌توانید در صورت نیاز به هرگونه سوال جهت تماس با کبیر فنر اقدام نمایید. همچنین در صورت تهیه فنر کششی با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی نیز می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود. سپاسگزاریم تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

keyboard_arrow_up