آشنایی کامل با تسمه فنری

تسمه فنری موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. وسایلی که هر کدام از ما در طول روز و در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم، در ساخت بیشتر آن‌ها از فنر استفاده شده است. این موضوع در واقع می‌گوید که اهمیت فنرها در زندگی روزانه ما خیلی زیاد است. اما یکی از انواع فنرهای پرکاربرد، تسمه‌های فنری هستند. تسمه‌های فنری خودشان نیز مدل‌ها و انواع زیا و نیز اندازه‌های مختلف فنر کوچک و بزرگ دارند که با توجه به ویژگی‌‌ها در وسیله‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی‌ها و کاربرد‌های تسمه‌های فنری را می‌توانید در اینستاگرام ما بخوانید و در ادامه توضیحات مختصری درباره هر کدام از مدل‌های آن را برای شما بیان می‌کنیم.

آشنایی با تسمه فنری

تسمه‌های فنری یکی از مدل‌های تسمه‌ها هستند که استفاده کنندگان آن‌ها معمولا آن‌ها را از جنس فلز یا فولاد می‌سازند. شکل این مدل از تسمه‌ها خاص است و تحت تاثیر یک‌ سری از مراحل و فرآیند‌های تولید شکلی شبیه فنر یا یک حلقه پیدا می‌کنند. صنایع مختلف مثل صنایع ماشین سازی از این مدل از تسمه‌ها بسیار زیاد در مراحل مختلف تولید خودرو استفاده می‌کند. علت استفاده زیاد صنعت‌های مختلف از تسمه‌‌ فنری، انعطاف پذیری فوق العاده و ذخیره کردن انرژی در خودشان می‌باشد. در رابطه با این سوال که سیم مفتول فنری چیست و چه انواعی دارد؟ هم در مقاله‌ای جداگانه صحبت می‌کنیم.

انواع مختلف تسمه‌های فنری

در قسمت‌های قبل گفتیم‌ که تسمه‌ فنری در مدل‌ها و انواع مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که در زیر آن‌ها را نام برده و توضیحی کوتاه که قابل فهم باشد را برای شما بیان می‌کنیم.

 

انواع تسمه فنری

 

تسمه فنری صنعتی

تسمه فنری صنعتی مدل پرکاربرد از مدل‌های مختلف تسمه‌های فنری است و با هدف استفاده کردن آن‌ها در صنایع مختلف تولید می‌شوند. کاربرد‌های این تسمه‌های فنری در موتور‌ها، پمپ‌ها، لوازم‌های خانگی و… می‌باشد.

تسمه فنری فلزی

مدل بعدی از تسمه‌های فنری، تسمه فنری فلزی است که با توجه به جنس فلزی که دارند، استحکام خوبی هم دارند و با توجه به همین نکته در صنعت‌‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

 

آشنایی با تسمه فنری فلزی

 

تسمه فنری بسته بندی

تسمه‌ فنری بسته بندی مدلی بسیار کاربردی از تسمه‌های فنری هستند که شما حتما آن‌ها را در بسته بندی مواد بهداشتی، غذایی، دارویی و… دیده‌اید. این مدل از تسمه‌های فنری هم در دسته محصولات کبیر فنر هستند که بسیار تولید می‌شوند.

تسمه فنری آبدار

نوع دیگری از تسمه‌های فنری، تسمه فنری آبدار است که علت محبوب بودن آن در صنعت‌های مختلف به خاطر انعطاف پذیر بودن زیاد این نوع از تسمه های فنری و جذب کردن شوک‌ها و ضربه ها است. جنسی که این فنر تسمه‌ای دارد، فولاد کربنی بوده و کیفیت زیادی هم دارد.

تسمه فنری خام

نوع بعدی از تسمه‌های فنری، تسمه‌های فنری خام هستند که کاربرد آن‌ها در صنعت‌هایی مثل خودروسازی، ساختن ماشین آلات و… می‌باشد. این مدل تسمه‌های فنری دوام زیادی دارند و حتی می‌توانید در جاهایی که نیاز به تحمل کردن فشار‌های سنگین و بالا دارید، از آن‌ها استفاده کنید.

تسمه فنری ضد زنگ

تسمه‌ فنری ضد زنگ مدل دیگری از تسمه‌های فنری است که با توجه به اسمش از فولاد ضد زنگ ساخته شده و چون خاصیت ضد زنگ بودن دارد در مکان‌های مربوط می‌تواند قابل استفاده باشد. تسمه‌ های فنری ضد زنگ از جمله نمونه کار کبیرفنر است که در صنایعی مثل صنایع دریایی، شیمیایی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تسمه فنری مسی

تسمه‌ فنری مسی مدلی از تسمه‌های فنری بوده که نام دیگر آن مس فنر است. جنس این نوع از تسمه‌های فنری از مس است و از جمله تسمه‌های فنری مناسب برای انتقال دادن نیرو و حرکت کردن در منطقه‌هایی که لازم است تسمه انعطاف بالایی داشته باشد، می‌باشد. اگر می‌خواهید که با کمک فنر‌ها بیشتر آشنا شوید و ببینید که کمک فنر چیست و نقش، انواع و اجزای آن کدام است؟، مطالب مقاله کبیرفنر درباره‌ی کمک فنر‌ها را نگاه کنید و بخوانید.

 

تسمه فنری مسی

 

 

تسمه فنری زیگنود

تسمه‌ فنری زیگنود که مدل دیگری از تسمه‌های فنری هستند خیلی شبیه به تسمه‌های فنری مسی هستند و تنها تفاوت بین آن‌ها ساختن تسمه‌های فنری زیگنود به شکل زیگزاگ است. در تسمه‌های فنری زیگنود چندین تکه و یا به اصطلاح پاره‌های فلزی به شکل زیگزاگ به هم وصل شده‌اند و تسمه‌های زیگنود را به وجود اورده‌آمد. در آپارات می‌توانید اطلاعات جالبی را درباره‌ی تسمه‌ فنری زیگنود به دست بیاورید.

تسمه فنری CK75

مدل دیگر از تسمه‌های فنری، تسمه‌ فنری CK75 است که جنس فولادی دارد. ویژگی‌ها و خاصیت‌هایی که تسمه‌ های فنری CK75 دارند باعث شده تا در صنعت‌های مختلف از آن بسیار استفاده کنند. ویژگی‌های بسیار فوق العاده این تسمه از تسمه‌های فنری شامل داشتن عمر زیاد، پایدار بودن در برابر خستگی، انعطاف پذیر بودن و… است.

 

مطالب مرتبط: آشنایی با انواع و کاربردهای فنر حلزونی

 

کلام آخر

تسمه‌های فنری انواع زیادی داشتند که در بالا آن‌ها را برای شما نوشتیم. کبیرفنر یکی از مجموعه‌های فعال و حرفه‌ای در ساختن مدل‌های مختلف فنر‌ها مثل فنر‌های تسمه‌‌ای است که شما می‌توانید از طریق تماس با کبیرفنر راجب شرکت کبیرفنر و فنر‌هایی که تولید می‌کند، بپرسید و چیزهایی را راجب خود شرکت و محصولات تولید شده‌ی آن بفهمید.

keyboard_arrow_up