فنر ماشین لباسشویی

فنر ماشین لباسشویی

فنر ماشین لباسشویی از جمله فنرهایی می‌باشد که شما به وضوح شاهد کاربردهای و مزیت‌های آن هستید. این مدل از فنرها همچون سایر فنرها توسط دستگاهی مخصوص و با طراحی خاصی تولید می‌شوند و تولیدکنندگان به دلیل نقش حساس این فنرها در عملکرد صحیح ماشین لباسشویی در زمان تولید این فنرها دقت زیادی می‌کنند و حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. فنرهای ماشین لباسشویی کمک می‌کند تا ماشین لباسشویی شما به بهترین صورت ممکن کار کند و عملکرد مطلوبی داشته باشد.

بی‌کیفیت بودن فنرهای به کار رفته در ماشین لباسشویی باعث می‌شود که پس از مدت کوتاهی در اثر رطوبت و… فنرها دچار آسیب شوند و عملکرد ماشین لباسشویی افت کند و در نهایت ماشین لباسشویی دچار خرابی شود. بنابراین آشنایی با فنرهای ماشین لباسشویی و بهترین تولیدکننده و… کمک می‌کند تا شما بتوانید فنری باکیفیت را تهیه کنید. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره‌ی فنرهای ماشین لباسشویی و طریقه‌ی جا زدن آن‌ها با شما صحبت کنیم. در صورتی که قصد دارید با فنر کششی نیز آشنا شوید، می‌توانید دیگر مقالات موجود در سایت کبیرفنر را مطالعه کنید. 

فنر ماشین لباسشویی چیست؟

فنرهای ماشین لباسشویی از جمله اجزائی هستند که در طراحی و ساخت ماشین‌های لباسشویی به کار می‌روند. فنرهای ماشین لباسشویی کمک می‌کنند تا لرزش‌ها و حرکت‌های ناشی از کار کردن دیگ ماشین لباسشویی جذب شده و کنترل شود. از فنرهای ماشین لباسشویی معمولا در قسمت سیستم تعلیق ماشین لباسشویی استفاده می‌شود و کمک می‌کند تا دیگ در ماشین لباسشویی در جای مناسب خود قرار بگیرد و بتواند به بهترین صورت ممکن کار کند. وجود این فنرها نقش زیادی در کاهش لرزش‌های ناشی از چرخش‌ دیگ لباسشویی دارد و کمک می‌کند تا تعادل ماشین لباسشویی در زمان روشن بودن و کار کردن آن حفظ شود.

علاوه بر این موارد فنر ماشین لباسشویی ضربه‌هایی که به ماشین لباسشویی در اثر قرار دادن و یا تخلیه کردن لباس‌ها و… وارد می‌شود را جذب می‌کند و از وارد شدن آسیب به ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند. 

جا زدن فنر ماشین لباسشویی

جا زدن فنر ماشین لباسشویی

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید که فنر ماشین لباسشویی را در مکان درست خود در سیستم تعلیق نصب کنید و قرار دهید به این معنی است که قصد جا انداختن فنر ماشین لباسشویی را دارید. برای جا زدن این نوع از فنرها لازم است که شما مراحلی را پشت سر بگذارید و با توجه به آن‌ها نسبت به جا انداختن فنر اقدام کنید. در ادامه این مراحل را به صورت خلاصه و کلی برای شما بیان می‌کنیم. 

  • در اولین مرحله اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی را خاموش کرده‌اید و دستگاه را از برق جدا کرده‌اید. 
  • برای دسترسی راحت‌تر به فنر ممکن است که نیاز باشد درب ماشین لباسشویی و پنل‌های جانبی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  • در این مرحله لازم است که فنرهایی که آسیب‌دیده هستند و خراب شده‌اند را جدا کنید. در این مرحله ممکن است که به ابزارآلاتی نیز نیاز داشته باشید. 
  • در این مرحله حال لازم است که فنر جدید را با دقت خاصی در جای خود قرار دهید و از قرارگیری صحیح آن اطمینان حاصل کنید. بعضی از فنرها لازم است که کشیده شوند و یا فشرده شوند تا در جای خود قرار بگیرند. 
  • تست کردن ماشین لباسشویی برای مطمئن شدت از قرار گرفتن صحیح فنر در جای خود و همچنین اطلاع از عدم لرزش و حفظ تعادل ماشین لباسشویی در این مرحله انجام می‌شود. 
  • پس از اینکه متوجه شدید که مشکلی در نصب فنر ماشین لباسشویی وجود ندارد می‌توانید پنل‌ها را در جای خود قرار دهید و از ماشین لباسشویی استفاده کنید. 

این مراحل نشان‌دهنده‌ی اهمیت رعایت سلسله مراتبی در زمان تعویض انواع مختلف فنرها همچون فنر کششی بزرگ و… می‌باشد‌.

جا زدن فنر درب ماشین لباسشویی

جا زدن فنر درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از فنرهای به کار رفته در ماشین لباسشویی، فنر درب ماشین لباسشویی است که به باز و بسته شدن راحت درب ماشین لباسشویی و همچنین قفل شدن آن در زمان کار کردن ماشین لباسشویی می‌شود. البته جا زدن این فنر از فنر ماشین لباسشویی نیز نکات خود را دارد که شما با دقت به آن‌ها می‌توانید به خوبی فنر درب ماشین لباسشویی را جا بزنید. در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما بیان می‌کنیم. 

روش جا زدن فنر درب ماشین لباسشویی

  • خاموش کردن ماشین لباسشویی و قطع جریان برق در ماشین لباسشویی 
  • باز کردن درب ماشین لباسشویی و تلاش برای دسترسی پیدا کردن به مکانیزم قفل ماشین لباسشویی و فنرهای آن 
  • جدا کردن و خارج کردن فنر آسیب دیده 
  • نصب کردن فنر جدید و باکیفیت در محل قفل 
  • باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی و اطمینان یافتن از عملکرد درست فنر و قفل 
  • قرار دادن و بستن قطعات باز شده در جای خود و متصل کردن ماشین لباسشویی به برق 

جا زدن فنر لاستیک ماشین لباسشویی

جا زدن فنر لاستیک ماشین لباسشویی

فنر لاستیک ماشین لباسشویی نوع دیگری از فنر ماشین لباسشویی است که نقشی بی‌نظیر در عملکرد این دستگاه می‌گذارد. تعویض صحیح و درست این فنر و جا زدن فنر جدید نیازمند رعایت نکات و انجام مراحل این کار به ترتیب می‌باشد‌. شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه‌ی دقیق جا زدن فنر لاستیک ماشین لباسشویی با افراد متخصص در این زمینه تماس بگیرید و انجام این کار را به آن‌ها بسپارید‌.همچنین با تماشای ویدئوهای آموزشی در این زمینه می‌توانید به طور با این فنر و نحوه‌ی جا زدن آن آشنا شوید. در سایت کبیر فنر نیز می‌توانید ویدیوی فنر کششی، فنر لاستیک ماشین لباسشویی و… را نیز مشاهده کنید. 

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم تا فنر ماشین لباسشویی را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی کاربردی از این نوع از فنرها را در اختیار شما قرار بدهیم‌. شما برای تهیه‌ی این فنر و همچنین خرید فنر کششی قلابدار، فنر فشاری و… می‌توانید از مجموعه‌ی کبیرفنر کمک بگیرید و بهترین و باکیفیت‌ترین فنرها را از این مجموعه خریداری کنید. تولیدات این مجموعه در عین حال که از کیفیت بالایی برخوردار است دارای قیمت مناسبی نیز است و همین مورد برای مشتریان کبیرفنر مزیتی بزرگ می‌باشد که آن‌ها را به خرید از این مجموعه ترغیب کرده است. 

از این که نگاه گرمتان را تا آخر این مقاله با ما همراه کردید، از شما تشکر می‌کنیم‌. 

keyboard_arrow_up