فنر حلقوی چیست؟

فنر حلقوی یکی دیگر از نمونه‌های فنرهایی است که امروزه طراحی و تولید شده و با توجه به طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد، در ساخت برخی از وسایل، تجهیزات، ماشین‌آلات و… به کار می‌رود. این مدل از فنرها نحوه‌ی عملکرد خاصی دارند و از پیچیده شدن یک سیم فولادی با قطر مشخص ساخته می‌شوند.

مجموعه‌ی کبیرفنر از جمله مراکزی است که به تولید این مدل از فنرها مشغول می‌باشد و شما می‌توانید انواع مختلفی از فنرها همچون فنر تسمه‌ای و… را از این مجموعه تهیه کنید. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا در خصوص فنر حلقوی با شما صحبت کنیم و اطلاعات زیادی را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم.

معرفی فنر حلقوی

فنرهای حلقوی مدلی دیگر از انواع فنرها می‌باشند که طراحی خاص آن‌ها باعث شده از آن‌ها برای مصارفی خاص استفاده شود. این نوع از فنرها دارای جنس فلزی هستند که به صورت دایره‌ای با سیمی فلزی به قطر مشخص ساخته می‌شوند. ساخت این فنرها از فلزات و مواد فولادی باعث شده است تا فنرهای حلقوی مقاومت بالایی در برابر ضربه‌ و تغییر شکل داشته باشند.

این فنرها به دلیل ساختار خاصی که دارند از ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند. فنرهای حلقوی ممکن است که هم به صورت کامل و هم به صورت ناقص ساخته شده و در ساخت وسایل و تجهیزات مختلف به کار بروند. به این مورد نیز باید اشاره کنیم که مقاومت هر یک از فنرهای حلقوی به این مورد بستگی دارد که قطر سیم مورد استفاده برای ساخت آن‌ها به چه اندازه است.

هر چه قطر سیم مورد استفاده برای ساخت فنرهای حلقوی بیشتر باشد، آن فنر از سختی و مقاومت بالاتری برخوردار است‌.

یکی از عواملی که بر روی نحوه‌ی عملکرد این فنر تاثیر می‌گذارد، قطر داخلی و قطر خارجی این فنر می‌باشد. اگر این فنر کشیده شود به دلیل خاصیت ارتجاعی که دارد، پس از اینکه نیروی وارد شده از روی فنر حلقوی برداشته شود، فنر دوباره به حالت اول خود برمی‌گردد.

انواع فنر حلقوی

انواع فنر حلقوی

فنرهای حلقوی به دلیل اینکه در ساخت وسایل و تجهیزات مختلف به کار می‌روند و در صنایع زیادی کاربرد دارند، در مدل‌های مختلفی تولید می‌‌شوند. مدل‌های مختلف این فنرها را می‌توان با توجه به معیارهایی به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد‌. در ادامه انواع مختلف این نوع از فنرها را با توجه به فاکتورهای مختلف برای شما بیان می‌کنیم.

انواع فنرهای حلقوی بر اساس جنس

اگر بخواهیم فنرهای حلقوی را بر اساس جنس به انواع مختلفی دسته بندی کنیم، می‌توانیم ۴ نوع زیر را برای آن‌ها بیان کنیم.

  • فنرهای حلقوی فولادی که به خاطر جنس خاصی که دارند مقاومت بالایی در برابر سایش و کشش و ضربه پیدا می‌کنند و می‌توان گفت که رایج‌ترین فنرهای حلقوی، فنرهای حلقوی فولادی هستند.
  • فنرهای حلقوی استیل برای استفاده در محیط‌هایی که احتمال زنگ زدگی و خوردگی وجود دارد، بسیار مناسب هستند زیرا در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند.
  • فنرهای حلقوی برنجی نیز بهترین گزینه برای استفاده در وسایلی هستند که نیاز به هدایت الکتریکی وجود دارد.
  • فنرهای حلقوی تیتانیومی نیز مدل دیگری از فنرهای حلقوی هستند که به دلیل مقاومت بالا و وزن کمی که دارند، برای استفاده در صنایع هوا و فضا بهترین گزینه هستند.

نحوه‌ی ساخت و تولید هر یک از این فنرها همچون ساخت فنر تسمه‌ای نیاز به دقت و توجه بالا دارد، بنابراین لازم است که حتما تولید و ساخت آن‌ها در مجموعه‌ی کار درست و حرفه‌ای صورت بگیرد

انواع فنرهای حلقوی بر اساس شکل

انواع فنرهای حلقوی بر اساس شکل

فنرهای حلقوی را می‌توان بر اساس شکل نیز به انواع مختلفی دسته بندی کرد که در ادامه آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم‌.

  • فنرهای حلقوی ساده ساده ترین شکل از انواع فنر حلقوی است که به شکل یک حلقه‌ی کامل در مراکز تولید این فنر ساخته می‌شود.
  • فنرهای حلقوی که یک سر آن‌ها باز است، مدل دیگری هستند که همانطور که از اسمشان هویدا است یکی از سرهای این فنر باز بوده و برای وصل کردن قطعات مختلف به یکدیگر از این فنرها استفاده می‌شود.
  • فنرهای حلقوی که دارای پیچشی هستند نیز مدل دیگری از فنرهای حلقوی هستند که که یک پیچش اضافی در در طول این فنرها وجود دارد. این پیچش به سختی این فنرها کمک قابل توجهی کرده است.
  • فنرهای حلقوی که سطح مقطع آن‌ها به صورت اشکال مختلفی است نیز باعث شده تا بتوان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد.

خرید فنر حلقوی

خرید فنر حلقوی

در زمان خرید فنر حلقوی همچون خرید فنر تسمه‌ای لازم است که مواردی را در نظر داشته باشید و خرید خود را با توجه به آن‌ها انجام دهید تا بتوانید بهترین فنر را انتخاب کرده و خریداری کنید‌. در ادامه چندین مورد از این موارد را برای شما بازگو می‌کنیم‌.

  • جنس فنر
  • ابعاد و اندازه‌های فنر
  • دقت ابعادی فنر
  • استانداردهای کیفی فنر
  • قیمت فنر
  • تولیدکننده فنر
  • شکل انتهایی فنر
  • کاربردهای فنر
  • و…

شما با دقت و توجه به این نکات می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین فنر از فنر حلقوی را در بازار پیدا کردا و تهیه کنید.

سفارش تولیدی فنرهای حلقوی در کبیرفنر

شرکت کبیرفنر از جمله مراکزی است که به دلیل دارا بودن دستگاه‌های تولید فنر پیشرفته و جدید قادر است انواع مختلفی از فنرها را تولید کرده و در اختیار افراد و صنایع مختلف جهت ساخت وسایل، تجهیزات، ماشین آلات و… قرار دهد. این شرکت همیشه در تلاش بوده تا از بهترین مواد اولیه‌ برای ساخت فنرهای استفاده کنید و فنرهایی باکیفیت را تولید کند.

البته بالا بودن کیفیت این فنرها باعث نشده است تا قیمت این فنرها بالا باشد و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی مناسب فنر حلقوی و سایر انواع فنرها را با بالاترین کیفیت از مجموعه‌ی کبیرفنر تهیه کنید.

شما جهت سفارش انواع مختلف فنرهای حلقوی می‌توانید با کارشناسان کبیرفنر تماس بگیرید و پس از بیان دقیق جزئیات سفارش خود، سفارشتان را ثبت کنید.

همچنین می‌توانید در وب سایت کبیرفنر به صورت آنلاین فنر حلقوی مورد نظرتان را سفارش بدهید. در وب سایت این مجموعه می‌توانید ویژه‌ای مختلفی همچون ویدیوی فنر تسمه‌ای و… را مشاهده کرده و با دیک فنرها بیشتر آشنا شوید‌.
از این که تا آخر این مقاله از مقالات کبیرفنر ما را با نگاه پر از مهر و گرمتان همراهی کردید، از شما ممنونیم.

keyboard_arrow_up