استاندارد فنر فشاری

استاندارد فنر فشاری

استاندارد فنر فشاری از جمله استانداردهایی است که تولیدکنندگان فنر فشاری به آن دقت و توجه بسیاری می‌کنند تا بدین وسیله کیفیت تولیدات خود را افزایش بدهند. رعایت استانداردهایی که در این زمینه وجود دارد کمک می‌کند تا علاوه بر کیفیت، کارایی و عملکرد فنرهای فشاری در بهترین سطح خود قرار داشته باشد و این مورد باعث شده تا افراد زیادی تمایل داشته باشند فنر فشاری را تهیه کنند که مطابق با استانداردهای موجود در این زمینه طراحی و تولید شده باشد.

فنرهای فشاری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند بارهای فشاری را به خوبی تحمل کنند و این عملکرد خاص آن‌ها باعث شده تا آن‌ها در صنایع مختلفی همچون صنایع خودروسازی، لوازم خانگی، تجهیزات صنعتی و… مورد استفاده قرار بگیرند. در کشور ما ایران نیز استانداردهایی خاص برای تولید فنر فشاری وجود دارد که رعایت آن‌ها کمک می‌کند تا کیفیت فنرها افزایش پیدا کرده و ایمنی آن‌ها نیز بیشتر بشود. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا بیشتر در خصوص استانداردهای فنر فشاری با شما صحبت کنیم و شما را تا حدودی با این استانداردها آشنا کنیم.

 

استاندارد فنر فشاری چیست؟ 

استاندارد فنر فشاری چیست؟ 

شاید برای شما هم این مورد سوال شده باشد که استاندارد فنر فشاری چیست. این مورد در حقیقت به یک سری از مشخصات و الزاماتی اشاره می‌کند که لازم است در زمان طراحی این مدل از فنرها و همچنین تولید فنرهای فشاری و آزمایش کردن کیفیت و صحت عملکرد آن‌ها باید به آن‌ها توجه کرد. استانداردهای زیادی برای فنرهای فشاری وجود دارد که در ادامه به صورت کلی به زمینه‌هایی از ساخت فنر فشاری کوچک، بزرگ و بلند که دارای استانداردهای متعددی هستند، اشاره می‌کنیم. 

  • مواد اولیه جهت ساخت فنر: یکی از مواردی که دارای استانداردهایی در این زمینه می‌باشد و تولیدکنندگان باید به آن‌ها دقت و توجه بسیاری کنند. در استانداردهای تولید فنر فشاری به این مورد اشاره شده است که مواد اولیه باید از کیفیت بالا برخوردار باشند و با توجه به کاربرد فنر می‌توان از فلزهای مختلفی همچون استیل، فولاد و… برای تولید فنر استفاده کرد. 
  • ابعاد فنر: استانداردهایی نیز در خصوص ابعاد فنر وجود دارد که در زمان تولید فنر، تولیدکننده باید حتما به تمامی آن‌ها دقت و توجه کند تا بتواند فنر فشاری را تولید کند که از نظر طول، قطر داخلی، قطر خارجی و تعداد دور کاملا مناسب باشد. 
  • آزمایش کردن: در خصوص آزمایش کردن فنر از نظر کیفیت و کارایی نیز استانداردهایی وجود دارد که شما می‌توانید برای اطلاع از آن‌ها با کارشناسان متبحر کبیرفنر تماس بگیرید. 
  • و….

لیست جدول استاندارد فنر فشاری

استاندارد فنر فشاری که تولیدکنندگان در زمان تولید باید به آن ارزش و بها داده و مطابق با آن‌ها تولیدات انواع فنر فشاری را انجام دهند، متعدد است و بیان تمامی آن‌ها به صورت کامل و جامع در این مقاله امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید برای اطلاع از تمامی استانداردهایی که برای تولید فنر فشاری وجود دارد از جدول استاندارد فنر فشاری استفاده کنید. شما در این جدول می‌توانید به طور دقیق از استانداردهایی که برای تولید هر یک از فنرهای فشاری باید رعایت کنید، مطلع شوید و با توجه به آن‌ها نسبت به ساخت این مدل از فنرها اقدام کنید. 

در صورتی که تمایل دارید لیست جدول استاندارد فنر فشاری را ملاحظه و بررسی کنید می‌توانید به سایت کبیرفنر مراجعه کرده و این لیست را به صورت کامل و جامع دریافت کرده و بررسی کنید. 

استانداردهای ملی و بین‌المللی موجود در تولید فنر فشاری

استاندارد فنر فشاری به صورت ملی و بین‌المللی 

همانطور که می‌دانید برای تولید فنرهای فشاری استانداردهای متعددی وجود دارد که برخی از این استانداردها توسط هر کشوری متناسب با نیاز دیگر تولیدکنندگان و صاحبان صنایع وضع می‌شود. البته استانداردهای بین‌‌المللی نیز در این زمینه وجود دارد که تمامی تولیدکنندگان انواع فنر آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهند و تولیدات خود را با توجه به آن‌ها انجام می‌دهند. استاندارد ISO و ASTM دو مورد از استاندارد‌های بین‌المللی هستند و سایر استانداردهای ملی نیز بر مبنای این دو استاندارد بین‌المللی ایجاد می‌شوند. به طور مثال استاندارد ISIRI 1000 از جمله استانداردهایی است که مشخصات یک فنر فشاری و الزاماتی که در خصوص کیفیت فنرهای فشاری وجود دارد را بررسی می‌کند.

چه عواملی در انتخاب استاندارد فنر فشاری مناسب تاثیر می‌گذارد؟

عوامل موثر بر استاندارد فنر فشاری

شما برای این که بتوانید استاندارد مناسب را برای سفارش تولید و خرید فنر فشاری در میان تمامی استانداردهای موجود برای تولید فنرها‌ی مختلف پیدا کنید باید به عوامل مختلفی توجه کنید. در ادامه عواملی که می‌توانند بر روی انتخاب استاندارد تاثیرگذار باشند را برای شما بازگو می‌کنیم. 

  • کاربرد فنر: یکی از موارد مهمی که در انتخاب استاندارد فنر فشاری باید به آن توجه و دقت کنید، کاربرد فنر می‌باشد. شما زمانی که کاربرد فنر را در نظر داشته باشید راحت‌تر می‌توانید استاندارد مناسب برای آن را پیدا کرده و مطابق با آن تولید فنر را انجام بدهید. 
  • مواد به کار رفته در ساخت فنر: شما همچنین باید دقت کنید که قصد دارید از چه موادی برای تولید فنر فشاری استفاده کنید تا بتوانید استانداردی که در این رابطه وجود دارد را پیدا کنید. 
  • ابعاد و سایز فنر: ابعاد فنر نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید استاندارد مناسب را پیدا کنید.

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با استاندارد فنر فشاری آشنا کنیم و مطالبی را در این زمینه برای شما بازگو کردیم. در جهان استانداردهای بین‌المللی و ملی زیادی در این زمینه وجود دارد که تولیدکنندگان فنرهای فشاری باید با توجه به عواملی استاندارد مناسب را انتخاب کرده و تولید خود را مطابق با آن انجام بدهند. در میان شرکت‌های تولید کننده فنر، شرکت کبیرفنر از جمله شرکت‌هایی است که به استانداردها بسیار توجه کرده‌ و در تلاش بوده است تا مطابق با موجود تولیدات فنر فشاری خودش را انجام بدهد.

همچنین کبیرفنر از موادی باکیفیت جهت ساخت فنرها استفاده می‌کند و همین باعث شده تا این فنرها بهترین عملکرد را داشته باشند. در صورتی که در زمینه‌ی استانداردهای فنر فشاری و یا تولیدات کبیرفنر برای شما سوالی پیش آمده است، می‌توانید با کارشناسان کبیرفنر تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها در این زمینه استفاده کنید. همچنین شما با مراجعه به سایت کبیرفنر می‌توانید به اطلاعات مفید زیادی دست پیدا کنید و با مشاهده ویدیوی فنر فشاری با این فنر کاملا آشنا شوید. 

keyboard_arrow_up