فنر فرم دار

فنر فرم‌ دار یا فرمینگ چیست؟

فنر فرم دار که با نام فنر فرمینگ نیز در میان افراد شناخته می‌شود، یکی از انواع فنر است که کاربردهای متعدد و زیادی در ساخت وسایل دارد. این فنرها جزئی جدانشدنی در وسایل متفاوت هستند که ما از عملکرد آن‌ها برای انجام راحت‌تر کارها استفاده می‌کنیم. فنرهای فرم دار از نظر ظاهری، نامنظم به نظر می‌رسند و همین مورد باعث کاربرد گسترده‌ی آن شده است. این نوع فنر در حقیقت شامل مدل‌های مختلفی از فنرها همچون ساده تا پیچیده هستند و این دلیل اصلی کاربرد فراوان آن است. در ادامه می‌خواهیم مطالب بیشتری را در خصوص فنرهای فرم دار یا فنرهای فرمینگ برای شما بیان کنیم تا شما بیشتر با این‌ مدل از فنرها آشنا شوید.

کاربرد فنرهای فرم‌ دار

داشتن کاربردهای متعدد و بسیار فنرهای فرمینگ باعث شده تا تولیدکنندگان فنرها تمایل زیادی برای تولید این مدل فنر داشته باشند. از جمله کاربردهای فنر فرم دار می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • استفاده در صنایع مختلف خصوصاً صنایع ماشین سازی و…
  • اتصالات صندلی‌ها و درب‌ها
  • صنایع نساجی
  • صنایع نظامی
  • ساخت تجهیزات پزشکی
  • و…

تولید فنرهای فرم‌دار در ابعاد و سایزهای مختلف باعث شده تا استفاده از آن در ساخت وسایل راحت‌تر باشد و بتوان در این وسایل از ویژگی‌های این فنر بهره گرفت و استفاده ه کرد.

فروش فرن های فرم دار در کبیر فنر
سفارش تولیدی فنرهای فرمینگ در کبیر فنر
تولید فنر فرم دار
انواع فنر فرم دار
تولیدی انواع فنرهای فرم دار در کبیر فنر

شیوه‌ی عملکرد فنرهای فرم دار

برای ساخت فنرهای فرم‌ دار تولیدکنندگان از روش‌های مختلفی بهره می‌گیرند تا فنرهای فرمینگ را تولید کنند اما در میان تمامی این روش‌ها بهترین روش که می‌توان از آن به عنوان استانداردترین روش نیز نتم برد، روش پیچشی و خمشی می‌باشد. در این روش ساخت تولید کنندگان با توجه به شیوه‌ی طراحی طراحان فنرهای فرم دار را به صورت قابل خم شدن و پیچ خورده تولید می‌کنند. مقاومت فنرهای تولید شده با این روش بسیار بالا است و این دلیل اصلی استفاده از این فنر در صنایع مختلف است.

تولیدکنندگان فنر فرم دار از متریال‌هایی همچون فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ، فسفر برنز، تنگستن، استیل و برنج می‌توانند برای تولید این مدل از فنرها استفاده کنند. استفاده از هر یک از این متریال تاثیر زیادی در کیفیت این نوع فنر می‌گذارد و تولیدکنندگان فنرها همچون مجموعه‌ی کبیرفنر از این مورد به خوبی آگاه هستند. اگر شما علاقه‌مند هستید که با فنرهای فرم دار و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها و همچنین شیوه‌ی تولید این فنرها در مجموعه‌یکبیرفنر آشنا شوید، می‌توانید ویدیوی فنر فرم دار را در صفحه‌ی مجموعه‌ی کبیرفنر مشاهده کنید.

انواع فنر فرم دار

فنرهای فرم دار نیز دارای انواع مختلفی هستند که همین مورد نیز بر روی میزان استفاده از این فنرها در صنایع مختلف تاثیرگذار بوده است. هر نوع از انواع فنرهای فرمینگ عملکردی منحصر به فرد دارد که می‌توان برای عملکرد بهتر وسایل و دستگاه‌های مختلف از عملکرد آن‌ها استفاده کرد.

مهم‌ترین نوع از انواع فنرهای فرم دار، فنرهای شاخکی هستند. البته نکته‌ی جالب راجع به فنرهای شاخکی یا شاخک دار این است که این فنرهای نیز دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان از آن‌ها در صنایع الکترونیک، قفل سازی و صنعت خودرو استفاده کرد. در زیر دیگر انواع فنر فرم دار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • فنر بیضی
  • فنر اشپیل
  • فنر تخت
  • فنر مولتی فرمیک
  • و…

مجموعه‌ی کبیرفنر از جمله مجموعه‌هایی است که قادر است به دلیل داشتن تجهیزات مختلف انواع مختلفی از فنرها را باکیفیت بالا تولید کند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از کبیرفنر خرید کنید.

مزیت‌های فنرهای فرم دار

این مدل از فنرها به دلیل طراحی خاصی که دارند دارای مزیت‌های زیادی نیز می‌باشند و این مزیت‌ها و ویژگی‌های این فنر باعث شده تا کاربرد آن بسیار زیاد باشد. در ادامه می‌خواهیم مزیت‌های فنرهای فرم دار را برای شما بازگو کنیم تا شما اطلاعات بیشتری را در مورد فنرهای فرمدار کسب کنید.

متنوع بودن شکل‌ها و اندازه‌های فنرهای فرم دار

طراحان فنر فرم‌ دار تلاش کرده‌اند تا این فنر پرکاربرد را در اندازه و شکل‌های متنوع طراحی کنند و آن را برای تولید در اختیار تولیدکنندگان این محصول قرار دهند. تولید فنرهای فرم دار در شکل‌ها و سایزهای مختلف باعث شده تا میزان انطباق آن برای استفاده در زمینه‌های مختلف بالا باشد. همچنین این امکان برای تولیدکنندگان فراهم شده است تا بتوانند با توجه به نیاز خود و کاربردی که مدنظر دارند، سفارش دهند تا ابن فنر را برای آن‌ها طراحی و تولید کنند.

استحکام بالا و عمر مفید طولانی

در تولید فنرهای فرم دار از موادی همچون فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، استیل، برنج، تنگستن و… استفاده می‌شود و استفاده از این مواد باعث شده تا فنرهای فرمینگ مقاومت خوبی در برابر فشارهای وارده داشته باشند و بتوان برای مدت زمانی طولانی از عملکرد آن‌ها بهره برد. استفاده از این مواد اولیه همچنین باعث می‌شود تا این مدل از فنرها در برابر خوردگی‌ها و شرایط محیطی مرطوب مقاومت بالایی داشته باشند و دچار زنگ زدگی و آسیب نشوند.

داشتن قابلیت ارتجاعی بالا

از دیگر مزیت‌های فنر فرم دار می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که آن‌ها دارای قابلیت ارتجاعی عالی و بالایی هستند و این ویژگی آن‌ها به مزیتی بزرگ برای تولیدکنندگان محصولات و وسایل مختلف تبدیل شده است‌. بالا بودن خاصیت ارتجاعی در این فنر کمک کرده تا پس از وارد شدن و اعمال نیرو به فنر شکل آن تغییر کند و با حذف نیرو فنر مجدداً به شکل اولیه‌ی خود بازگردد.

همچنین این ویژگی کمک کرده تا این فنر بتواند شدک‌های وارده را به خوبی جذب کند و از وارد شدن شوک و فشار زیاد به دیگر اجزا جلوگیری می‌کند.

داشتن کاربردهای متنوع در صنایع مختلف

این مدل از فنرهای تولیدی کبیرفنر به خاطر شکل ظاهری و ویژگی‌هایی که دارند در صنایع مختلفی همچون صنایع پزشکی، صنایع ماشین سازی و… می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و نقشی بزرگ را در عملکرد عالی آن‌ها ایفا کنند.

آسان بودن نصب فنرهای فرم دار در وسایل

بسیاری از متخصصانی که این مدل از فنرها را در وسایل مختلف نصب کرده و قرار می‌دهند، به این مورد اشاره کرده‌اند که قرار دادن و نصب فنرهای فرم دار کار راحتی بوده است.

مناسب بودن قیمت فنرهای فرم دار

فنرهای فرم دار از جمله فنرهایی هستند که با قیمت مناسبی در بازار به فروش می‌روند و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود به این مدل از فنرها آن‌ها را از فروشندگان تهیه کنند. البته خرید این فنرها از یک تولیدکننده معتبر می‌تواند در کاهش هزینه‌های آن‌ها تاثیرگذار باشد، زیرا تولیدکنندگان قیمت کمتری را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند و این پوئنی مثبت به حساب می‌آید.

مزیت های فنر فرمدار
6 مزیتهای مهم فنر فرمدار
عوامل موثر بر قیمت فنر فرم دار
3 عامل مهم بر قیمت فنرهای فرمدار

عوامل موثر بر قیمت فنرهای فرم دار

زمانی که شما به بازار رفته و یا در سایت‌های اینترنتی قیمت‌های فنر فرم دار را مشاهده می‌کنید، چیزی که در مرحله‌ی اول بسیار ملموس بوده و نظر شما را به خود جلب می‌کند، احتمالا تفاوت قیمت‌های فروش این فنر بوده است. وجود این تفاوت در قیمت‌های فنر فرم دار در حقیقت به یک سری عوامل بستگی دارد.

اما مهم‌ترین عاملی که در قیمت این محصول دخیل است، این است که شما از چه کسی این فنر را خریداری می‌کنید. خرید از تولید کننده به دلیل این که واسطه‌های فروش را در جریان این خرید حذف می‌کند، می‌تواند به نفع شما باشد و باعث شود که شما بتوانید با قیمت کمتری این فنرها را تهیه کنید. در زیر می‌خواهیم چندین مورد از عوامل موثر در قیمت فنر فرم دار را برای شما بیان کنیم.

جنس ماده اولیه‌ی استفاده شده برای تولید فنر فرمدار

جنس ماده‌ای که برای تولید فنرهای فرم دار از آن استفاده شده است، در تعیین قیمت آن تاثیر دارد. هر چه ماده‌ی اولیه‌ی به کار رفته در ساخت فنرهای فرم‌دار کیفیت بالاتری داشته باشد، نرخی که برای خرید این فنر تعیین می‌شود نیز بیشتر می‌شود. استفاده از مواد باکیفیت برای تولید این نوع از انواع فنرها کمک می‌کند تا دوام و طول عمر فنرهای فرمدار بیشتر باشد.

ابعاد و اندازه‌ی فنرهای فرمینگ

اندازه و ابعاد فنرهای فرم دار نیز عامل دیگری است که بر روی قیمت این فنرها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند موجب کاهش یا افزایش آن‌ شود. ابعاد و اندازه‌ی فنرها از این نظر بر روی قیمت آن‌ها تاثیر دارد که با افزایش اندازه و ابعاد فنر میزان مواد اولیه‌ی مصرفی افزایش پیدا می‌کند و همین مورد نیز بر روی قیمت آن اثرگذار است.

میزان سفارش فنرهای فرم دار

تعداد سفارش شما برای خرید فنرهای فرم دار نیز بر روی قیمت خرید آن تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث کاهش یا افزایش شود. شما زمانی که تعداد انبوهی فنر فرم دار خریداری کنید، فروشنده بخشی از قیمت فنر را به عنوان تخفیف برای شما کم کرده و با قیمت عمده خرید شما را ثبت می‌کند. در حالی که در خریدهای جزئی فنر فرمینگ فروشندگان چنین کاری را انجام نمی‌دهند‌.

سفارش تولیدی فنرهای فرم دار

در تولید فنرهای فرم دار عوامل‌های زیادی دخیل هستند. با‌توجه‌به روش‌هایی که در تولید و ساخت فنرها به کار برده می‌شود، قطعا در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. همچنین هزینه‌ای که در تولید فنر فرم دار صرف می‌شود، در کیفیت این محصول تاثیر زیادی می‌گذارد. در  این شرکت فنرهای دارای فرم با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌شود. برای مشاهده نمونه کارها می‌توانید به صفحه نمونه فنر فرمدار مراجعه نمایید.

اگر شما قصد خرید این مدل از فنرها را دارید و به دنبال مجموعه‌ای هستید که این محصول را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند، پیشنهاد ما به‌ شما مجموعه‌ی بزرگ و معتبر کبیرفنر می‌باشد. این مجموعه به واسطه داشتن نیروهای ماهر و متخصص و همچنین وجود دستگاه‌هایی پیشرفته برای تولید فنرهای فرم دار و… می‌تواند فنرهایی باکیفیت را ساخته و در اختیار افراد بگذارد. همچنین خرید از این مجموعه ابن مزیت را برای شما به همراه دارد که می‌توانید ابن فنرها را با قیمتی مناسب‌تر از سایر مراکز فروش و با کیفیت بالا تهیه کنید‌.

keyboard_arrow_up